Prestatie nadert deadline facturatie (N2113)

Uit normenkaderzorg.nl
(Doorverwezen vanaf N2113)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
De printervriendelijke versie wordt niet langer ondersteund en kan weergavefouten bevatten. Werk uw browserbladwijzers bij en gebruik de gewone afdrukfunctie van de browser.

Referentienummer: N2113
Behoort tot Normenkader ValueCare

GGZ Rechtmatigheid - generalistische basis Geestelijke Gezondheidszorg

  1. BGGZ 2020 - Overig
  2. BGGZ 2019 - Overig
  3. BGGZ 2018 - Overig
Samenvatting

Volgens de voorwaarden van verzekeraars moet er binnen drie maanden na afsluiting de prestatie gefactureerd worden. 

Wet- en regelgeving

Per verzekeraar is de regelgeving verschillend. Raadpleeg het contract van de instelling voor meer informatie.

Interpretaties

De volgende interpretatiekeuzes zijn gemaakt:

  1. De tijdsmarge is een door de instelling te bepalen periode.
Programmeerbare norm

Er is sprake van “Prestatie nadert deadline facturatie (N2113)” als aan de volgende selectie is voldaan:

1) Alle prestaties uit het betreffende jaar


2) Prestaties met status "gesloten" of "geautoriseerd

of

Prestaties die langer dan 365 dagen open staan


3) Prestatie is: 

Meer dan "x" dagen gesloten en niet gefactureerd

Meer dan 365 dagen open en niet gefactureerd

Logica: 1 en 2 en 3